Saturday, January 29, 2011

D.I.G.I part 2




bERbalik kepada post aq yg lepas.....
guna DIGI EASY nea mmg murah giler...
tahap2 giler 2...
nak tau tang mana yg giler....

first benefit- 3 mana2 no DIGI yg kita daftar akan free..
x dikenakan cas..
cakap la banyak mna pon....
tapi kena top up bila tarikh kredit dah mati...
tapi berbaloi r..
kalu msg dari no DIGI ke nio MAXIS @ CELCOM just 8 sen jew kot...
ok ape..

tapi kalau tuk couple2 2 berbaloi r guna DIGI easy nea...
dr bergayut lama2 tapi bil melambung ssh gak kan..
alang2 ad benda nea baik kita guna jew...

DIGI EASY

Live it up with FREE calls to your Buddyz™
Starter Pack
RM16.80 / pack
RM8 preloaded talktime
Voice/Video Calls
30sen / min
SMS
8sen / SMS
MMS
25sen / MMS
Data
RM3 / day (Max.)
10sen / 10kb before RM3
Charging Block
30 seconds
uddyz™
3 DiGi numbers
Friends and Family™
3 DiGi numbers





Buddyz™
Enjoy FREE calls and SMS to your 3 favourite DiGi number


Talktime Services™
Talk first and pay later when you're running low on credit




FnF™ Easy
Enjoy lower rates to your 3 favourite DiGi numbers
FREE SMS When You Reload
10 FREE SMS to all networks with every reload of RM10
* Up to 30 FREE SMS max

Major Network Coverage
Service coverage over 90% of Malaysia and 98% in all major cities!

Bonus & Rewards
Get extra talktime and exclusive discounts at selected retail outlets

Easier Financial Management
The freedom to control your mobile phone expenses







 pe2 hal korang leh la layari laman web http://www.digi.com.my



jom layan movie korea...
=)






Thursday, January 27, 2011

D.I.G.I

TIME TO CHANGE
=)


skunk aq adalah pengguna DIGI EASY...
lebih murah n jjimat...


model DIGI EASY..
BB HIJAU..
HOHOHO

JOm analisis kadar panggilan DG



Adakah digi benar2 MURAH???/
jom kita USHA...

Sunday, January 16, 2011

fIKIr SEjenaK

bila aq terfikir balik skunk..
banyak yang aq terlepas pandang... bila dah kna  dgn diri aq baru aq terhegeh2 nak tahu sal hal nea...
Setiap masalah yang datang akan mematangkan kita..
jika ALLAH memberi aq merasa kesedihan.....akan ada KEGEMBIRAAN yang akan aq terima kelak...
hanya masa dan bila waktunya jew  aq tak tahu..
semakin lama aq bersabar..semakin senang aq menempuhinya.... BERSABARLAH WAHAI HATI..
tuhan menduga seseorg yang mampu mengarungi liku2 kehidupan...
tetiba jew aq nak degar lagu nea....
jom layan..............




Tuhan sengaja menduga kita
Di mana kesabaran manusia
Engkau isteri yang ku sanjungi
Lambang semangat cinta dunia

Pasti engkau terkenangkan
Peristiwa semalam
Saatku menggadaikan cinta
Pada onak dan duri asmara

Entah di mana akal fikiran
Hingga sesat di jalan yang terang
Ini suratan yang diberikan
Menguji kekuatan jiwa

Waktu engkau ku lupakan
Dalam kemarau panjang
Betapa hatimu rela
Demi melihatku bahagia

Kau menahan segala siksa
Di hati hanya berdoa
Mengharapkan aku kan pulang
Agar terang cahaya

Ku yang hanyut di arus dosa
Di laut ribut melanda
Dan berenang ke pelabuhan
Kasih sayang sebenar

Air mata cinta darimu
Ku menjadi rindu
Pada syurga di wajahmu
Tiada tanda kau berdosa

Biar aku cium tangan mu
Membasuh lumpur di muka
Ku yang hanyut berarus dosa
Di laut ribut melanda

Kau menahan segala seksa
Di hati hanya berdoa
Ku berenang ke pelabuhan
Mencari cinta sebenar

Kan ku tahan apa hukuman
Di hati hanya berdoa
Biar aku cium tangan mu
Sekali lagi bersama

Bukan sekali jalan berduri
Hanya tuhan yang pasti
Mengerti…

Saturday, January 15, 2011

sakit hati......

kenapa????
mengapa????
bagaimana??
siapa????
macam mana????

AQ TAK TAHU.......
semakin banyak dugaan semakin tension aq..
mungkin sbb aq yang cari ataupon sdh ditakdirkan ilahi...
AQ TAK TAHU....

lepas satu2 mslh yg datang dlm hidup aq...
mslh ngan kwn aq lom sattle tetiba ad lak mslh ngan org laen...
adeiiiiiiii.............
adakan aq nea manusia yg pelik...
AQ TAK TAHU....

Cter sal kwn aq nea plik skt..
kata PEMBERSIH tapi tgk tmpat dia x mcm dia kta pon...
muskil.....3x
pas2 tipu aq n roomate aq hidup2...
berlagak pandai walhal IQ ko sama jew ngan aq....
x pyh nak eksyen sgt...
kata pandai...
tgk result hampeh.. gtau aq result gempak gler....
skt at dpt tau org tipu aq cm2...

selalu jew buat nada nset dia ngan volume KUAT gler la bg aq...
lau tdow konfirm terbangun lau dgr nset dia bunyi....
mmg kuat gler...
volume confirm mmg tahap2 gunung r...
kuat wok...
bising n serabut bila dgr byk kali...
msg kot...
bkn nye kol..

hobi baru dia skunk MEMASAK...
mmg tip top r..
rasa x kot...
bau mmg tip top..
aq cm dpt perfume free jew..
habis baju aq terlekat bau...
terbaik wooookkkkkkkk

yang paling lucu skli ley lak masa dia menyapu sampah lam bilik...
kepala aq terkena penyodok sampah..
aq pon heran la..
pegang cmnea pon x tau lah....
muskil2.....
ataupon dia sengaja?????
walahualam...

hari pon dah mkin pagi..
aq pon ad kls kul 2..
so layan FB lu jap...
bubuy....






Monday, January 10, 2011

saKA

Penurunan saka boleh berlaku dengan sengaja atau tidak sengaja. Dilakukan dengan sengaja apabila seseorang itu secara berterangan menyatakan pada waris tertentu seperti anaknya yang dia adalah orang yang paling sesuai atau berkelayakkan mewarisi ilmu pemiliknya yang dimiliki selama ini. Apabila orang yang berkenaan menyatakan kesanggupannya menerima, maka bermula dari tarikh itu dia telah mewarisi saka tadi.

Penurunan saka juga boleh berlaku secara tidak langsung apabila seseorang waris itu menerima barang-barang tertentu, yang pada kebiasaannya terdiri daripda keris, lembing ataupun tombak atau objek lain seperti tangkal, azimat, batu geliga, akik dan sebagainya.
Bagaimanakah saya ingin tahu bahawa saya telah mengalami gangguan? Apakah simptom atau tanda-tandanya?

Ketika Tidur
Susah tidur
Mudah terjaga malam
Mimpi binatang berbisa seperti ular, singa, unta dll
Ketawa, menangis, menjerit, bunyi gigi berlaga ketika tidur
Mimpi jatuh tempat tinggi
Melihat benda tajam
Mimpi melihat budak kecil (bayi)
Mimpi salib atau paderi

Ketika Jaga

Lesu, malas, hilang semangat
Sesak nafas, gila
Lenguh sendi-sendi utama
Ketumbuhan (cancer)
Selalu mengantuk
Mudah marah, hilang darah
Agresif dan bertindak liar


DEFINISI SIHIR
Sihir adalah satu perbuatan hasad dengki dan sabotaj melibatkan bantuan jin dimana seseorang tersebut meminta bantuan daripada dukun ataupun pun meminta secara terus dengan syaitan untuk melaksanakan hajat buruk mereka. Sihir tergolong dalam kejahatan yang dikehendaki Allah S.W.T. Wujudnya ia di dunia ini sebagai ujian dan cubaan, walaupun tidak diredhaiNya. Allah S.W.T. melarang manusia melakukannya.


Definisi ringkas ialah, "Suatu perbuatan yang dilakukan dengan syarat-syarat yang tertentu, dibawah keadaan dan persiapan-persiapan yang aneh dengan cara-cara yang misterius." Terdapat perbezaan yang tipis antara sihir dengan mukjizat. Mukjizat mengubah sesuatu hakikat ( realiti ) dengan percubaan yang betul-betul terjadi, dan mukjizat inilah yang menjadi rahsia masuk Islamnya para penyihir Fir'aun.


Jenis-jenis sihir adalah :--Sihir Rumahtangga/Perceraian-Sihir Pengasih/Guna-guna-Sihir Tipuan Pandangan/Silap Mata-Sihir Gila-Sihir Santau-Sihir Kelesuan Badan-Sihir Penyakit Anggota Badan-Sihir Penghalang Pernikahan.


Tanda-tanda Terkena Sihir
Sakit kepala selepas waktu asar keatas.
Badan terasa berat dan malas.
Sukar mendapat jodoh.
Badan terasa bisa-bisa.
Sakit ketika ziarah orang meninggal.
Sukar tidur malam.
Sakit pinggang tanpa sebab.
Sakit dada bila waktu asar keatas.
Mimpi melihat binatang seperti ular dan sebagainya.
Bermimpi bayi atau menyusukan bayi.
Bermimpi di tempat tinggi.
Bermimpi di tempat yang kotor.
Sakit anggota badan tertentu seperti kaki selepas waktu asar.
Ada terasa benda bergerak dibawah kulit.
Bayi kerap menangis.
Suami isteri kerap bertengkar walau perkara kecil.
Sayang melampau-lampau pada orang yang baru dikenali.
Malas beribadat.
Nyanyuk ketika usia lanjut.
Panas baran.
Sikap berubah secara mendadak.
Gelisah dan panas ditengkuk bila dengar al-quran.
Suka melakukan tabiat buruk.
Kerap sendawa bila mendengar al-quran.
Kerap keguguran.
Gagal melakukan hubungan kelamin.
Mengantuk bila dengar al-quran.
Bermimpi seram yang menakutkan.
Darah haid turun lebih 15 hari.
Batuk yang berpanjangan.
Selalu ditindih ketika tidur.
Kuat berangan.
Terlalu rasa rendah diri dan tidak berkeyakinan.
Nafsu seksual yang melampau.
Selalu melihat kelibat dirumah.
Terasa diri selalu diperhatikan.
Mandul.
Kerap mendengar sesuatu bisikan.
Melihat jin secara terus.Sakit mental atau gila.





SAKA

Definisi:Saka adalah jin yang telah berada dalam tubuh manusia yang sudah sekian lama sehingga sebati dengan diri manusia tersebut. Ianya berlaku samada seseorang itu sedar atau tidak kerana ianya diwarisi dari keturunannya. Saka ini wujud apabila nenek moyang terdahulu mempelajari ilmu tertentu yang membabitkan jin dan diperturunkan kepada pembawa saka tanpa diketahui atau boleh jadi juga jin tersebut sendiri memilih untuk mendampingi keturunan yang dikehendaki.


Saka ialah satu amalan mewariskan jin secara turun temurun kepada salasilah keluarga dimana turunnya saka tersebut boleh secara upacara rasmi daripada usul ataupun secara automatik.Tanda-tanda orang itu bersaka ialah sakit ketika menziarahi orang meninggal,nyanyuk bila tua,terasa panas ditengkuk bila dibacakan ayat-ayat al quran,banyak penyakit genetik pada badan,boleh mengurut dan mengubat tanpa belajar,menerima amalan dari mimpi,menyimpan senjata-senjata lama seperti keris dan juga umur yang panjang serta liat menghadapi sakratul maut.





SANTAU
Tanda-tanda Terkena Santau:
Jika seseorang mengalami gejala-gejala berikut maka beliau disyaki telah terkena santau:

Batuk berlarutan, kadang-kadang batuk berdarah dan bernanah dan keluar debu-debu kecil seperti serbuk kaca.
Istihadhah yang berpanjangan bagi wanita sehingga satu hingga tiga bulan atau lebih.
Sakit tulang belakang terutamanya pada waktu Maghrib dan malam Jumaat. Kadang-kadang sakit menjadi-jadi semasa hendak masuk waktu solat Jumaat.
Sakit dan sesak nafas terutama waktu Maghrib.
Lenguh seluruh anggota badan.
Kuku menjadi hitam dan nafas menjadi busuk.
Mimpi jatuh dari tempat tinggi.
Mimpi bahan-bahan miang seperti miang buluh dan ulat bulu.
Mimpi bermain dengan benda tajam seperti pisau dan sembilu.
Mimpi kanak-kanak kecil seperti mimpi menyusukan kanak-kanak tersebut.
Mimpi binatang yang menakutkan seperti ular.
Mimpi makan makanan yang kotor seperti bangkai dan babi.
Mimpi paderi Kristian, sami Budha atau bermimpi pergi ke tempat-tempat ibadat bukan Islam.
Kesan-kesan Santau:
Antara kesan-kesan santau terhadap mangsa adalah seperti berikut:

Boleh membawa maut dengan izin Allah S.W.T.
Hilang daya ingatan.
Kulit akan merekah serta keluar air dan nanah.
Tabiat akan berubah seperti seorang yang dikenali dengan penyabar bertukar menjadi panas baran.
Badan menjadi bongkok akibat batuk berpanjangan.
Badan menjadi licin disebabkan seluruh buluh di badan telah gugur.
Kelopak mata menjadi kehitaman akibat daripada tidur yang sering terganggu.
Terjadinya kanser dan ketumbuhan.
Jika pesakit hamil akan mengalami keguguran. Berubatlah jika terdapat tanda-tanda di atas.


PERHATIAN:
Simptom terkena santau ialah perut terasa pedih,tekak terasa panas dan berpasir,sering bermimpi jatuh tempat tinggi,badan terasa miang gatal-gatal,batuk berpanjangan dan muntah darah dengan kerap.










GEJALA GANGGUAN JIN DAN KESANNYA KEPADA MANUSIA



Tanda-Tanda Pada Waktu Tidur

Sangat susah tidur pada waktu malam, kalaupun dapat tidur sudah lama bersusah payah.
Rasa cemas dan sering terbangun pada waktu malam.
Mimpi yang buruk atau mimpi melihat sesuatu yang menakutkan serta ingin memekik untuk meminta pertolongan akan tetapi tidak sanggup.
Mimpi yang sangat menyeramkan.
Mimpi melihat berbagai macam binatang seperti melihat kuching, anjing, unta, ular, singa, serigala atau tikus.
Gigi geraham yang berbunyi pada waktu tidur.
Tertawa, menangis atau memekik pada waktu tidur.
Berperasaan sedih pada saat tidur.
Berdiri serta berjalan ketika tidur tanpa sedar.
Mimpi seolah-olah akan jatuh dari tempat yang tinggi.
Mimpi sedang berada di kuburan, ditempat pembuangan sampah atau tempat yang mengerikan.
Bermimpi melihat orang sangat aneh, seperti sangat tinggi, sangat pendek atau sangat hitam.
Bermimpi melihat hantu.



Tanda-Tanda Pada Waktu Sedar Atau Jaga

Kepala selalu pusing, yang tidak disebabkan oleh penyakit pada dua mata, telinga, hidung, gigi, tekak atau perut.
Selalu lupa dari zikir Allah, solat dan ketaatan lainnya.
Fikiran yang kacau / Selalu lesu dan malas / Saraf yang tersumbat.
Rasa sakit pada salah satu anggota badan sedangkan doktor perubatan tidak sanggup mengubatinya.



Macam-Macam Gangguan Jin

Gangguan sepenuhnya, iaitu jin mengganggu seluruh badan seperti orang yang mengalami berbagai macam saraf yang tersumbat.
Gangguan tidak secara keseluruhan, iaitu jin mengganggu salah satu dari anggota badan, seperti tangan, kaki atau lidah.
Gangguan yang berterusan, iaitu jin terus berada dalam tubuh seseorang sehingga memakan waktu yang sangat lama.
Gangguan seketika, iaitu tidak lebih dari beberapa detik seperti seseorang yang mengalami mimpi buruk.






CARA MENGATASI GEJALA SIHIR

Apabila telah disahkan seseorang itu terkena sihir samada dari segi fizikal, mental atau spiritual, maka dalam dalam konsep Islam, tiap-tiap yang bermasalah ada penyelesaiannya. Tiap-tiap penyakit ada penawarnya. Islam telah membuat beberapa peraturan untuk mengatasi penyakit disebabkan sihir. Terutamanya setelah kita melihat fakta yang jelas bahawa Nabi Muhammad s.a.w. pernah terkena sihir dalam kisah yang terkenal dengan Labid bin A'sam. Peristiwa ini berlaku untuk memberitahu kita bahawa terdapat ayat Al-Qur'an yang dinamakan Al-Mu'awwizat, iaitu beramal bersungguh-sungguh dan yakin dengan ayat-ayat itu sehingga ia menjadi penawar.


Begitu juga dengan ayat Kursi dan memang dari kaedahnya ayat tersebut adalah pengubat dan penyembur sihir. Malah Nabi Muhammad s.a.w. telah menyebut secara terperinci bahawa sihir itu boleh diubati dengan membaca enam ayat pertama surah Al-Baqarah, tiga ayat daripada surah Al-Baqarah iaitu ayat 255, 256 dan 257 dan tiga ayat terakhir daripada surah tersebut. Ayat-ayat ini hendaklah diamalkan dengan penuh yakin bahawa Allah S.W.T. boleh menyembuhkan sihir.Ayat-ayat tersebut adalah seperti berikut :-
1.) Surah Al-Baqarah 2 : 1-6
2.) Surah Al-Baqarah 2 : 255-257
3.) Surah Al-Baqarah 2 : 284-286

Sunday, January 9, 2011

ketenangan

semalam punya la xcted buat xcment,,,,ambk ko..mlm nea tension....
siap tersedu2 ag kowttttt...


cter aq cmnea...
aq dapat xcment nea ari isnin..so isnin depan aq kna present lam kls....
setiap group ad 3 orang....
group aq che maziatol ngan soon...
memandangkan sem nea aq ad btk kls so aq x buat xcment minggu 2...
bahagian aq kna terangkan sal business plan....
 aq  confius samaada kna buat business plan or format sahaja...
tp bila pkr blk nape lethcure aq suh buat 20 helai keatas...
lau buat format saje confirm x smpai 10 helai...
aq rsa cter aq makin pelik nea...
nak dipendek kan cerita aq tanye kwn aq sama ad aq buat nea tol kew x..
TETAPI dia kata dia just buat format business plan sahaja...
aq siap buat plan bukak business kowt..
membazir masa aq kew la...
dah la kerja thai aq berlambak ag..
test math x buat aq..
beban3..

bila jew kwn aq gtau cm2 aq trus ketaq n nangis..aq pon x tau nape...
cm  x de motivasi diri jew mlm nea...
namum thanks cz aq ada kwn yg tlg bagi aq nasihat n dorngan..
kredit tuk zati,bb aq ...hahhahahahaha
aq nangis mgkin sbb aq tension kowt...

nak dijadikan cter ad lak kwn aq buat hal...
boley jew dia tipu aq hidup2...
benci tol r...
ingtkan pandai rupa2nye sama ngan aq jew...
ley lak dia menipu result ezam..
mentg2 lah aq x tau...
 cmnea ley kantoi dia tipu aq???
kwn aq sorg aq siasat dia punya result kt portal u aq..
hahahhahaha
kan dah kna....
yg plg aq benci bila org yg aq kwn tipu aq..
dah btk kot dia tipu member aq yg laen..
skunk turn aq lak kna..
cm bodoh lak aq percyakan bd k nea...
ko mmg BOXXX la...
x mkn sayur...

dah la mcm2 mslh yg dia bg kat aq...
tension..

tgk setiap hari mkn bertmbh mlsh aq..
cmnea x tension...
pepon senyum=)
moga2 aq makin happy n tenang jiwa...


p/s:cter aq mgkn korang x phm..so buat2 phm jew la yea

Saturday, January 8, 2011

U



HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA
tetiba jew rasa nak gelak kuat2...semalam aq ad buat benda yang x dapat ku jngka...mmg x sangka tol r kan...ape yang aq buat????? selamat aq bersengkang mata tuk siapkan BUSINESS PLAN..mmg gempak r...dalam semalaman ley siapkan.....aq pon x percaya pew yang aq buat..hehehehhe..
ad jugak la peningkatan yang aq lakukan sem nea...=) memandangkan semalam aq mmg takut gler tapi aq kuatkn jugak semagat aq nak siapkan bnda nea..entah la..semenjak dua nea aq cpt jew rasa tkut..tak tau nape....rasa cm tengah duk dlm situasi MISTIK pon ado.....waaaaaaaaaa..aq mmg x suka tol bab2 benda nea...
seyessssss..mmg x suka....aq mmg penakut pon..


tapi mujur lah bb hijau ade tman aq sepanjang malam...ad jgk teman aq sepanjang aq buat kerja..berckap sal bb hijau meh aq cter skt sal bb....bb aq nea lah yg slalu tn aq tidow wktu malam2....ley peluk2 tp aq x pernah belasah bb hijau aq...sayang doee.... nak tau sape bb hjau aq...
jeng................jeng......................jeng.......................



pic bb hijau ngan adk aq...lucu kan..adk aq siap pakaikan bju tidow aq tau..hahahhahahha
bb hijau mmg rmai org syg r.....
nea plak logo restaurant aq...hehhehehe..x tau lawa kew x...restaurant aq nea kira cam menawarkan healthy food r....tp smua menu mmg tip top n sedap2..smua org ley cuba..sekali cuba mmg tersa nikmat r... sekali cuba mmg nak lagi tau..

Thursday, January 6, 2011

entah pEw2....

semenjak dua menjak nea asyk rasa malas lak...mmg lumrah aq kot semenjak mula belajar nea....dah tua2 pon still kena belajar lg..TENSION sehhhhhhhhhh.....tp org kata belajar nea tuk masa depan aq gak kan3...
lps satu2 dugaan yang datang..mungkin ada hikmah disebalik setiap kejadian yg berlaku aku pon x tahu....
harap2 aku akan sentiasa bersedia dengan setiap dugaan yang datang...chaiyok2...


n tak lupa aq nak ucapkan apy bday tuk akak ku yg tersayang..
selamat ulang tahun..semoga berbahagian sucess selalu...


memandangkan akak aq nea suka sgt2 mkn kek coklat so aq post skali resepi nak buat kek coklat..
moh la kite same2 buat kek nea yea...
=)

Bahan-bahan ( saiz 20 cm )

  • 2 biji telur
  • 1 cawan minyak masak
  • 1 cawan gula pasir
  • 1 cawan gula perang
  • Bahan A
  • 1 sudu kecil vanila
  • 1 1/2 cawan susu segar perisa coklat
  • 1/2 cawan air campur dgn 2 sudu kecil nescafe
  • Bahan B
  • 2 sudu kecil sodium bicarbonate
  • 1 sudu kecil baking powder
  • 1/2 cawan serbuk koko
  • 2 cawan tepung gandum
  • ==============================
  • ** Topping **
  • 1/2 cawan koko van hauten
  • 1/2 cawan susu pekat
  • 1 sudu besar minyak masak

Cara-cara

  1. Pukul telur hingga kembang
  2. Masukkan gula dan pukul lagi
  3. Kemudian masukkan minyak masak
  4. Ayak semua bahan B dan masukkan sedikit demi sedikit ke dalam telur tadi berselang seli dengan bahan A. Gaul sehingga sebati.
  5. Bakar pada suhu 170 degree selama 1 jam atau sehingga masak
  6. Untuk toppingnya.. masukkan semua bahan-bahan ke dalam periuk, dengan api kecik panaskan sampai nampak dah ok...taruk je atas kek yg dah sejuk

jom click